måndag 15 februari 2010

Hemsideprojekt

Sedan ett antal år tillbaka har jag funderat på att skapa en hemsida för min släktforskning. Nu har jag bestämt mig för att starta det projektet. Närmast i tur kommer planering och om en inte alltför avlägsen framtid ska de första enkla sidorna vara på plats. 

Jag har testat med några program (gratisvarianter) som sägs vara lätta att tillverka hemsidor med. Det var inte alls lätt och blev inte som jag tänkt mig det hela. Men skam den som ger sig! Så nu ska jag skriva koderna själv i Windows Anteckningar. Då vet jag åtminstone vad jag gjort och kan prova mig fram.


Den här sidan gjorde jag för några år sedan med just anteckningar för att se om jag kunde få till något. Fast jag har nog tänkt mig att visa upp något mycket snyggare om, låt säga, en månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar