söndag 7 februari 2010

Förlovningsdag

För 24 år sedan förlovade Lennart och jag oss. Frampå kvällskvisten ska vi fira med lite sprudlande vin från bolaget. En sån här dag gör jag avsteg från dieten, fattas bara annat.

Det har varit en väldigt solig och fin dag i dag men jag har inte varit utanför dörren. Jag sov dåligt i natt, förmodligen av brist på födelsedagstårta i går.

Det var fantastiskt roligt att träffa alla barnen och att de i sin tur hade valda delar av sina barn med sig. Jag tycket att det blir allt trevligare med familjesammankomster ju äldre jag blir. Det är troligen en naturlag.

Flera dagar har jag hört fågelsång. Det ger ett hopp om att våren kommer så småningom. Det tar ett tag att smälta bort all snö. Inte ens jag som gillar vintern (inga otäcka pollenallergier) tycker det är kul längre. Kom an då våren, jag har mediciner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar