fredag 22 januari 2010

Vad gör jag egentligen om dagarna?

Här har dagar kommit och gått utan att jag skrivit i bloggen. Det har varit rätt lugnt i ankdammen kan man säga.

En dag började jag med gardinprojektet. Jag har svurit ve och förbannelse över symaskinen som inte vill det jag vill. Trådspänningen trasslar, så jag fick väldigt ful baksida, undertråden binder inte med övertråden. Nu överväger jag att sprätta bort och börja om. Dessutom var det fysiskt ansträngande med värk i axlar och övre delen av ryggen.


En annan dag var vi ut till Simon med familj. Jag testade deras gym med en massa fina maskiner. Eftersom jag blivit rekommenderad att använda roddmaskin provade jag den. Det var faktiskt roligt! Men min dåliga axel protesterade senare på dagen och gjorde att jag fick svårt att sova på natten.

Vi var med till dagis för att hämta Samuel och jag gick fram och pratade med honom. Sa att "farmor ska hämta dig, vi ska går hem" och räckte honom handen. Han tog den och knallade med mig. Att det skulle gå så lätt hade jag inte trott. Jag fick också klä på honom fastän mamma stod intill.

Lennart och jag har tagit en promenad flera gånger. Skönt att det inte är så kallt längre. Om sedan snömodden plogades bort skulle jag vara nöjd.


För övrigt fylls dagarna av sorterande och plock. Jag rensar bort "hyllvärmare" av olika slag. Svåra beslut ibland och inte särskilt rolig syssla.


Här är det bokhyllan som ska organiseras om.

1 kommentar:

  1. Ja, jag undrade just hur du fick dagarna att gå ;-)

    KRAM /Lena

    SvaraRadera