onsdag 27 januari 2010

Telefonterror

I morse, strax efter nio, ringde telefonen, medan jag låg kvar i sängen och läste morgontidningen. En hurtig kvinnoröst började prata. Mina öron var inte inställda på att lyssna så jag hörde inte vad hon sade. Det kunde ju vara någon från föreningen så jag hummade lite vänligt för att inte verka avspisande. När jag väl hörde vad hon sade, utspann sig följande konversation:

Hon: Har ni snö i Farsta?
Jag: Ja.
Hon: Här i Piteå har snöstormen börjat, snöar det hos dig?
Jag: Nej.
Fortfarande inte en susning om vad det handlar om. Inte någon föreningsmedlem i alla fall.
Hon: Jag ringer för du har tidigare varit med i Miljonlotteriet bla bla bla.
Jag: Jaha.
Hon: Fortsätter pratar på.
Jag avbryter, säger att jag är inte intresserad och säger nu lägger jag på.
Hon: Men du kan väl lyssna ......
Slut

Normalt lägger jag på tidigare men här tog det lite tid innan jag fattade att det var en försäljare.

Vad trött jag blir på dessa försäljare. Det räcker att man någon gång köpt något från ett företag, sedan går det inte att stoppa karusellen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar