söndag 3 januari 2010

Nytt år - och sen då ...

Jaha, nu har det redan gått några dagar på det nya året och jag tänker fortfarande på vad jag ska använda det till. Vänta på att något roligt, intressant eller spännande händer? Eller själv se till att något roligt, intressant eller spännande händer? Och vad vill jag, förutom att odla familjekontakterna?
  • Längre fram, när kylan lagt sig och det inte är halt ute, står promenader på programmet.
  • Så var det här med vikten. Det är jobbigt att vara tung, leder och rygg far illa. Är jag för beroende av min långvarigt felaktiga mathållning, baserad på alltför mycket kolhydrater? Kolhydrater är det som lockar mest; bröd, potatis, majs mm för att inte tala om sötsaker. Jag lutar åt LCHF. Kan vara svårt att genomföra men det är även andra dieter enligt mina tidigare erfarenheter.
  • Jodå, jag känner till att det kallas livsstilsförändring. Det är inte fråga om en tillfällig diet och sedan tillbaka till gamla vanor (ovanor). Men så har det fungerat för mig tidigare.
Detta med maten kommer att hålla mig sysselsatt ett tag. Förhoppningsvis går omställningen hyfsat smidigt. I första hand vill jag tappa 10 kg. Sedan får vi se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar