tisdag 5 januari 2010

LCHF

Jag fick ett tips om en "viktig" sida från Ingrid. Anna Hallén, som jag läst sporadiskt, har ett inlägg den 29 december 2009 som heter Svårt att gå ner i vikt? Läs gärna det hon skrivit, det stämmer mer eller mindre exakt med mina erfarenheter av bantning.

Hur många kilo jag gått ner och sedan upp under årens lopp vill jag inte ens försöka räkna ut. Men jag skulle vara mer än nöjd om min vikt var som startvikten den gång jag bantade för första gången.

Eftersom jag testat att äta enligt följande dieter, ofta flera gånger:
  • Lite kalorier
  • Ytterst lite fett
  • Viktväktarna
  • Flygvärdinnebantning
  • Ägg och grapefrukt
  • Fasta
  • Cambridgemetoden
  • Mycket protein
samt de flesta andra, mer eller mindre knäppa dieter som finns med magert (jag menar fetmande) resultat är jag nu beredd att ge mig på lågkolhydratdieten med stort inslag av fett. Jag har läst på och handlat hem mat och satt igång! Jag kommer att skriva lite om hur det går när jag hållit på ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar