måndag 25 januari 2010

Grattis på födelsedagen!

Grattis på födelsedagen lilla mamsen! Den här dagen skulle du ha fyllt 87 år. Det känns lite tomt, ingen feststämmning, inga tulpaner, inga grattisvisor. Allt som oftast kommer jag att tänka på dig. Jag bor ju i din lägenhet så det är mycket som påminner mig om dig. Och inte bara där.

Du hade en stark tro på Gud och såg fram emot att få träffa din mor som dog när du var bara 16 år. Och alla syskonen som dött långt före dig. Jag föreställer mig att ni har samlats och har det trevligt där ni befinner er. Att jag inte omfattar den tron spelar ingen roll. Det är en vacker tanke.

Den här bilden från din 86-årsdag tyckte du mycket om. Du är på väg att öppna ett paket och Samuel tittat intresserat på. Det är en mysig bild tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar