onsdag 9 december 2009

På G

Julmarknad vid Sergels torg

Visst har jag varit konvalescent, det är bara jag själv som inte fattat det. Den här dagen har visat att jag har lite att ta igen, orken var inte så storslagen som jag trodde.

Först ett besök hos min "ben"doktor. Fick en cortisoninjektion och får därmed inte ta influensavaccin på 10 dagar. Det sa hon att jag skulle göra, för jag tillhör en riskgrupp, ansåg hon. Inte har jag bedömt min periodvis påkommande astma så. Ifall jag skulle bli sjuk innan jag fått vaccinet, eller få svåra influensasymtom, skrev hon ut Tamiflu som lindrar influensabesvär.

Bländande blått i Gallerian

Efter att ha promenerat runt på stan, klämt på tänkbara julklappar, köpt lite småsaker, käkat hamburgare och senare fikat, åkte jag hem. Allt som allt tog expeditionen 6 timmar. Ont i ryggen, kramp i ett ben och tvärtrött. Jag sov i två timmar och är väldigt nöjd med min dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar