lördag 19 december 2009

Bredband, vad är det?

Ändlöst strul med internet (via Comhem). Suck... Korta glimtar med bredband som fungerar. Jag får nog börja med snöiga, avsvalkande promenader för att lugna ner mig. Fast jag måste medge att jag hinner en del annat istället. Som jag skrev tidigare går jag igenom mina tidigare släktforskningsrön. Inte särskilt spännande, men nödvändigt.

Visst märker jag hur dator- och internetberoende jag är. Det är kanske dags att trappa ner behovet av modern teknik. Passa er bara, snart kommer jag på oanmälda besök, lite gammeldags småprat står på programmet. (Och lån av datorer.)

I morgon ska vi till kära syster (och svåger). Jag måste betala räkningar och det kräver stabil uppkoppling. Deras leverantör (Telia) har inga problem för tillfället, tack och lov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar