måndag 9 november 2009

Stolsdynor

Hemma efter en tur till landet för att hämta mer saker. Tre fulla flyttkartonger, några kassar, en bärbar dator och symaskinen. Den ena kartongen rågad med tyger som jag i tidigare inredningsiver inhandlat. Det var tänkt att jag skulle sy gardiner, dukar, kuddar, tjusiga tabletter att duka på mm, för så där en 10 år sedan. Tala om lång startsträcka!

Nu ämnar jag ta ett rejält krafttag, inspirerad av vårt nya boende och sy några snygga dynor till stolarna med lädersits. Problemet är - vilket av alla dessa tyger ska jag välja? Min käre make löste problemet. Det bli ett svart-vitt tyg med stort mönster - det såg sofistikerat ut. Bort gick ett randigt tyg - för pyamasaktigt och ett mönstrat - för somrigt.


Nu åker det valda tyget (finns i olika varianter) i tvätten och så hoppas jag att inspirationen håller tills dynorna är klara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar