lördag 7 november 2009

Kursvecka på Gysinge.

Hemma igen efter ett antal intensiva dagar på PROs folkhögskola i Gysinge. Kursen handlade om att göra hemsidor för PROföreningar. Det ska säkert gå bra. I alla fall hade jag/vi kul, mycket snack och skratt.

Så här såg schemat ut: Frukost kl 8, lektion 9-10.30, fika, lektion till 12. Lunch, lektion 13-14.30, fika, lektion till 16. Middag 17. Kvällsfika 19, med någon aktivitet. Jag var en riktig överdängare på matt-curling. Frigörande dans var däremot inte min grej alls.


Det här är trappan upp till datasalen.

Hade inte trapphissen funnits hade jag inte klarat att ta mig upp/ner. Det blev ett antal gånger, mat och kaffe intogs i bottenplanet. Så täta mat- och fikapauser har jag aldrig upplevt tidigare. Det tog emot att äta middag, men med en kraftansträngning gick det också.

Mina kursare talade mycket om hur vackert det var i Gysinge, fantastiska omgivningar, nationalpark mm. Jo visst, det var det. Men lappsjukan började tära så smått på mig, jag är glad över att vara hemma i civilisationen igen. Trafik, avgaser, buller, stressade människor, det är min levnadsluft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar