söndag 11 oktober 2009

Läsa utan förstoringsglas

Gråstarrsoperationen i torsdags gick jättebra. Ska tillbaka i början av november för koll. Förståndig som jag är köpte jag billiga läsglas på Clas Ohlsson redan på onsdagen. Jag kan inte läsa något alls om det inte vore för dessa glasögon, ej heller använda mobiltelefon.

Att sitta och jobba vid datorn är svårt. Jag får ont i nacken, ser inte så bra som jag vill med de tillfälliga glasögonen.

Svårt att vänja mig av med den gamla ingrodda vanan att ta av glasögonen för att läsa. Ser fram emot att om någon månad prova ut nya glasögon hos optikern.

Nu med båda ögonen opererade ser jag att det är det stor skillnad på ljuset. Det är så stark och blåtonat, nästan för skarpt, men jklr vad bra jag ser, på håll vill säga!!

Jag har redan läst en deckare, Åke Edwardsons "Den sista vintern".
Boken var väl inte den mest spännande jag läst, men bara det att kunna läsa utan att använda förstoringsglas, fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar